North Korean leader Kim Jong Un visits a drill of long-range artillery sub-units of the Korean People's Army, in North Korea in this image released by North Korea's Korean Central News Agency (KCNA) on March 2, 2020.?KCNA?via REUTERS ATTENTION EDITORS - THIS IMAGE WAS PROVIDED BY A THIRD PARTY. REUTERS IS UNABLE TO INDEPENDENTLY VERIFY THIS IMAGE. NO THIRD PARTY SALES. SOUTH KOREA OUT. NO COMMERCIAL OR EDITORIAL SALES IN SOUTH KOREA. - RC2XBF90MZ8O

北韓朝日本海發射不明飛行物 疑似彈道飛彈

by 林 意筑

韓國合同參謀本部今天表示,北韓朝東岸外海發射至少一枚不明飛行物。日本防衛省表示,那似乎是一枚彈道飛彈,並未落在日本領海或專屬經濟區內。

 日本防衛省發推文表示:「我們將會持續竭力搜集、分析和監控相關情報。」

倘若獲證實是彈道飛彈,它將是展開軍演的北韓軍隊,本月以來第4度進行這類發射,經常是由北韓領導人金正恩親自視導。

北韓上次於3月21日進行發射,根據官方北韓中央通信社(KCNA)公布的照片,分析家認為平壤試射的武器是KN-24短程彈道飛彈。(新聞來源:中央社 圖:路透社)

⇩⇩⇩按讚訂閱看更多⇩⇩⇩

我有話要說

相關報導

網站使用cookies來改善使用者體驗, 如果您接受則視同接受我們的隱私權政策。 接受 了解更多